Skogstur

Det er ikke mye som er mer befriende fra hverdagens stress enn g en lang deilig skogstur, med lse hunder og uten mte en eneste sjel. Her om dagen gikk jeg en nydelig tur med Mali og Kin...

Seks sommeruker p Voss

I slutten av juni pakka vi sammen sakene vre og satte nesa nordvestover, nrmere bestemt hjem til mor og far. Bde smund og jeg hadde seks uker sommerjobb foran oss, men til tross for mye jo...

Sheltietreff x2

I april har vi hatt to flotte turer i NSSK Srlandet, og jeg m bare innrmme det, det er utrolig trivelig traske i vei med en s flott gjeng og med s mange herlige hunder. Den 10.april ble det...

tte dager i Oslo

Da er vi tilbake p Srlandet etter en lang, kjempefin 10 dagers tur. De tte siste dagene p tur, var vi i hovedstaden, og har ftt en smakebit p hvordan det er bo der med hund.  Vi ...

Helg p Hamar

Fredag starta en ti dagers lang tur, for Mali og meg, som skal bli smekka full av turer, trening og byliv. Vi skal bo litt her og litt der, og frst ut var en helg p Hamar hos Ingeborg og Molly. ...

Nydelig skitur med Kina

Puddersnen falt ned fra trrne i sakte film, sola skinte for fullt og minusgradene stakk forsiktig i kinna - det var rett og slett helt nydelig p tur i dag! Jeg spente skia p beina, inviterte me...

Hstens turer

Det har vrt en ganske stille hst her p bloggen, s jeg tenkte liks godt jeg skulle lage et oppsummeringsinnlegg fra hstens mange fine turer. Det har vrt en superfin hst - og n er jeg knallk...

Lindesnes Fyr

I helga hadde jeg besk av familien og vi tok en dagstur ut til Lindesnes Fyr. Vret var kjempefint, og vi kosa oss i flere timer med nydelig utsikt, frisk havluft og bare slappa av. En kjempefin d...

Ut p eventyr med Mali og Kina

I gr var en fantastisk dag! Vi tilbragte fire timer p Hamresanden, hvor vi spiste frokost, fikk masse atferdstrening, hadde godbitsk og gikk tur. Mali og Kina begynner virkelig bli venner n o...

Raptus - film fra tur

Fire timers

N er det helg - og Mali og jeg feira med en ordentlig langtur! Det var fire timer i skog og mark, gjennom lyng og busker. Skikkelig skogstur p stier og grusvei - omtrent helt alene i skauen. Sykt...

Frisk, deilig havluft

I helga hadde vi besk av lilless og vi kosa oss kjempemasse! Det ble flere turer, mange bilder og koselige stunder.Det ble bltur med grilling av plser, og vi tok ogs turen til Odderya. Jeg li...

Fem timers tur

En tid tilbake gikk vi en veldig fin tur med Ingeborg og Molly. Vret var knallfint og snen p plass - bedre enn det blir det ikke! Mali og Molly stortrives i hverandres selskap, og veksla mellom...

Vinteridyll

Snen har ENDELIG kommet til Kristiansand og vi nyter den for alt den er verdt! Jeg gr bare rundt og smiler, og nr vi er inne str Mali ved verandadra vr og speider ut. Vi er visst like glade i...

To sheltier og en monstersheltie

For noen dager siden var vi p tur med Ingeborg, Molly og Lutte. Det gikk akkurat som forventet - alle tre gikk superfint sammen og lp lse og bare kosa seg. Det er noe med sheltier alts! Det va...

Resten av juleferien

Herlighet for en fin juleferie vi har hatt! Det har vrt helt fantastisk vre hjem en tur og jeg gleder meg allerede veldig til turen gr nordvestover igjen! Det har blitt mye hund, mye turer, m...

God jul videre

Hei, dere! Vi stikker bare innom for nske dere en god jul videre og et riktig godt nyttr! Vi feirer jula hjemme p Voss, og storkoser oss! Snen er p plass, julaften var fantastisk og vi nyte...

Nesearbeid i skogen

Nesearbeid er noe som bde Mail og jeg liker veldig godt. Det er nesten like spennende for meg som for ho, se hvor mange av godbitene ho klarer finne. Vi har dessverre ikke trent s mye spor, m...

Umulig slite ut!?

Jeg hadde ett ml med turen vr i dag og det var slite ut Mali. Gjre ho ordentlig sliten, uten mtte g p fjelltur i syv timer. For det er virkelig sjelden ho er veldig sliten, og som oftest ...

En fin sndagstur

Denne sndagen har vrt en ganske rolig, og kanskje ogs en ganske typisk, sndag. Sndager er chill, snn er det bare. Vi har gtt en veldig fin tur i dag, frkna fikk et godbitsk p plenen og el...

Mer frost

nsker dere alle en kjempefin dag!

Frihetsflelse til tusen

Frost p vinduet, vinterbl himmel og en liten bl grade var det vi vkna til i dag - utrolig koselig! Jeg savner vinteren og snen noe innmari flt, s hper det snart laver ned hvite flak utenfor...

Fantastisk!

En tid tilbake skulle vi avgrde for trene lydighet, men da vi kom over dette her fantastiske lyset, var det ikke vanskelig ta en tur frst. Det var s fint! Mali lp ls, snusa i grfta og det...

Langtur med klv

Dagen starta med en veldig trtt hundeeier som i halvsvne spurte Mali om ho ville p tur. Hele Mali bare lyste opp og halen logra som aldri fr. Klart vi skulle ut! Og ikke bare ut - men ut p lan...

Nydelig fjelltur med Mali og Natasha

I gr tidlig sjekka vi vrmeldingen og fant ut at vi hadde fire timer fr tordenvret skulle komme. Mali og Natasha var klare p null komma niks, mens Oliver dessverre mtte vre igjen hjemme. Han ...

Superfantastisk fire timers tur

Onsdag var vi p langtur igjen, og gikk en flott runde p fire timer. Fantastiske turomrder i nromrdet ble oppdaga for frste gang for oss - dit skal vi tilbake! Mali, Lukas, Molly og Ingeborg ...

Lukas og Mali p langtur

Jeg er helt hekta p turer for tida og ikke bare sm turer i nabolaget; nei, her snakker vi flere timer ute i skauen. Her om dagen fikk Mali og Lukas en flott tur p tre timer - knallgy! Vi gikk ...

Friluftsliv er magisk!

komme seg ut i skogen, kanskje lage et bl og bare sitter der og nyte livet, naturen og alt som er - det er s fantastisk! Og enda bedre med godt selskap, s ta med to- og firbeinte, kom dere ut ...

Syv fantastiske timer p heia

Nydelig vr, en fantastisk turgjeng og masse godt humr. Vi hadde en kjempeflott, herlig tur p heia; Mali, Oliver, kjresten og jeg. Tirsdag dro vi virkelig p langtur, hele gjengen. Etter en tur...

Fantastisk tre timers tur i idylliske omgivelser

Godt humr og godt selskap er ofte det som skal til for f en flott tur, og p mandag nt vi en super langtur i herlige omgivelser, Mali, kjresten og jeg. Vi traska i vei og det viste seg bli...

Dogs4All og fantastisk helg i Oslo

For en helg! FOR. EN. HELG. Denne helga har jeg sett fram til i tre r n og den svarte s absolutt til forventningene. Vi har storkosa oss i Oslo, Mali og jeg. Ett par dager fr avreise s det fa...

Hsttur p svaberg

Her om dagen gikk vi en finfin tur med kamera. Det blste flt og var veldig hststemning i skogen, men vi slapp heldigvis unna regnet. Koselig turselskap jeg har, m jeg si! Til tross for at vi m...

Tur med hundene, Ingeborg og Molly

Molly er helt klart en av Malis beste venner, s hver eneste tur og hvert eneste mte med Molly er en suksess. Turen en tid tilbake var intet unntak - kjempegy bde for to- og firbeinte. Vi var u...

Lukas, Ask og Mali p eventyr

Her om dagen mtte vi border collie-valpen Ask for frste gang, en aktiv, nysgjerrig og herlig valp, sammen med Lukas og Elise. Vi gikk en lang tur og slapp hundene lse sammen p Odderya. Koselig...

Mali p skogstur i fine hstfarger

Malis bursdag ble ikke bare feira med lydighetskurs, men ogs en fin skogstur med bare oss to. Det satte vi stor pris p begge to, digg bare g i skogen og nyte natur og frihet. Jeg merker veldi...

Siste turen hjemme - masse hstbilder

Siden jeg skulle dra tilbake til Kristiansand i gr kveld, mtte dagen utnyttes til det fulle. Siste dagen min hjemme ble avslutta med en koselig tur med alle tre hundene og lilless. Og vi kosa o...

Tur med mamma og hundene

Hundene var mer enn klare for tur i hstvret, s vi tok p oss regnklr og gode sko og gikk en fin tur inn i marka. Helt nydelig med alle hstfargene og den friske digge lufta. Vi bor jo ganske p...

Superherlig hsttur med flotte bilder

Hver eneste dag her hjemme skal nytes til det fulle, og i dag gikk vi en kjempefin tur i marka og dro p besk til besto. Kjempefin dag og jeg har snn hststemning n! Oliver oppfrte seg s bra ...

Fire og 3,5 timers langturer to dager p rad

Vi er helt hekta p langturer for tida, Mali og jeg. Hun er s utrolig flink for tida og vi bare nyter turene sammen. Det er en drm g med henne. Onsdag fikk jeg ikke tatt noe annet enn to mobi...

16 poter p tur

En tid tilbake var Mali, Oliver og jeg p tur med Molly, Embla og Ingeborg. Strand, plen og masse hundelek - gjett om hundene vre storkosa seg! Mali og Molly gr s fint sammen at det er en fryd ...

Store framskritt og glede i skogen

Mali og jeg gjentok suksessen med langtur og kosa oss med en to timers tur i skogen, kjempedigg! Lydig gladjente og superfornyd eier! Fy sren Mali er blitt flink! Det er ikke tvil om at dette ny...

To timers tur med Mali

Etter skolen var det bare hjemom og snu. Jeg var veldig innstilt p g en lang tur med ls hund, s jeg tok med Mali og vi kosa oss veldig, til tross for noen regndrper i lufta. Mali er veldig ...

Fantastisk helg med hytte- og telttur

Helga har vrt alle tiders. Sykt digg. Fantastisk herlig. Den inneholdt hytte- og telttur med hundene og kjresten, og vi har kosa oss glgg i hel. Stemning i skogen alts. Lrdag til sndag oppho...

P plass i Kristiansand

N er det ca en uke siden vi kom ned igjen p srlandet, og studiene og hverdagen er i gang for fullt. Ganske digg! Det aller beste med vre tilbake er nok at hundene er mye roligere og det ikke...

Sommerens tredje telttur

Soveposer og telt ble pakka. Vi dro ut i "villmarka", og slo opp telt hele 50 meter fra en ganske de vei. Stemningen var topp og vi fikk en siste telttur fr vi dro tilbake til srlandet. Lilles...

Telttur og ni timers tur til Trolltunga

Tirsdag ettermiddag dro Mali, kjresten og jeg avgrde p telttur, med spektakulre Trolltunga som reiseml. For en fantastisk tur vi hadde! Helt sykt! Etter en ferjetur og et par timers biltur an...

Kjempefin telttur

Lilless, Mali, Oliver og jeg dro avgrde p telttur for 1,5 uke siden. Utrolig digg! Stormkjkken, sovepose, flinke hunder og masse kos, bde inni og utenfor teltet. Vi laga god mat, henta vann i...

En uke p det glade srland

Ferien min er over og sommerjobben har starta. Slutt p friheten og late dager, men heldigvis har jeg en helt fantastisk uke p srlandet og se tilbake p. Oliver og jeg dro avgrde p mandag og k...

Solnedgang p stranda

Etter foredrag om hund og hundetrening i dag, tok jeg med Mali til Hamresanden for litt kvalitetstid med frkna. Veldig koos! Mali lp ls og kom gledelig lpende p innkalling til meg, pannekaka ...

Forholdsvis rolig gutt p tur

Vi hadde en kjempefin ettermiddag og kveld i gr da Elise og hundene kom p besk til oss. M si det begynner bli fart p Elise og Lukas p kickbiken n - det liker vi! Oliver begynner ogs kl...

Svabergschill

En halvtime til fots fra hybelen er det herlige svaberg ved sjen - vrt favorittsted slkke! Vi har aldri mtt noen der nede i det hele tatt, s perfekt sted trene rotrening. Jeg elsker lig...

Tur med Elise og Lukas

I gr kom Elise, Lukas og NIkita p besk, og vi kosa oss med tur, kickbike og sjokoladekake. P en helt vanlig lillelrdag. Vi har ikke kickbika p en stund n (prver ser om det hjelper p Oli...

Knalltur etterflgt av chillaxing

God stemning i gr p tur med Elise og hundene. Oliver og jeg var ute i fire timer tilsammen, s var bra slitne - og veldig fornyde - nr vi kom hjem igjen. Vi gikk en flott tur til noen troll og...

Film: tospann med Oliver og Natasha

I psken prvde jeg kjre p ski med begge to sammen (og mens lilless hadde Mali). Det funka ikke spesielt bra, Natasha var ikke godt trent (ble fort sliten), og vi hadde heller ikke et bra bnd...

Vakreste Natasha

Jeg fant igjen noen bilder fra psken, av sjefen sjl. De m jo bare deles, frkna er jo s flott! Fant ogs en masse filmer jeg ikke har ftt publisert - hoho!!

P tur i langline og regnvr

Jeg kan ikke huske sist jeg gikk p tur i regnvr, s det var p tide. Vrmeldinga var ganske drlig, og det gikk ikke lange stunden fr det begynte regne. En time, 25 minutter og litt over 7 km ...

2,5 timer med tur, trening og masse hunder

Helt bl himmel og sol frte til 2,5 timer ute. Det ble bde trening og tur - knall! Det var s varmt og digg ute at jakka ble kasta - digg med skikkelig vrflelse. Vi ble fem folk og fem hunder;...

Overnattingsbesk - kickbiking

Elise, Lukas og Nikita er p overnattingsbesk hos oss n - kooos! Lukas har inntatt sofaen og Nikita hundesenga - bra de finner seg tilrette her. Vi gikk en finfin tur tidligere i kveld, og hadde...

Turen starta dramatisk

Turen i gr starta med et smell. Fr jeg visst ordet av det smatt Oliver ut av henda mine og skaut avgrde etter en krke. Uten bnd og i fullt firsprang i veien. Jeg tipper det gikk fem sekunder ...

15 km p ski med Elise og gjengen

Sist tirsdag tok vi sekken p ryggen, skia under armen, heiv oss p bussen og rusla gjennom sentrum, fr vi hoppa p en annen buss. Skitur med Elise, Lukas og Nikita stod p planen, og dit er det m...

Skitur p fjellet i psken

Det har blitt mye ski i psken - naturlig nok - og jeg kosa meg masse p fjelltur med mamma, lilless og de tre hundene en dag tidlig i psken, med ski p beina - s klart! Grilling p bl, soling...

Hyttetur i psken

Palmehelga tilbrakte vi p hytta, med knallvr og i idylliske omgivelser. En bedre start p hytta kunne vi virkelig ikke ftt. Kosa oss masse! Vi kom sent fredadskvelden og dro igjen sndags etter...

Overnatting og topptur p fjellet

Da klokka slo 18 i gr kveld var vi endelig p vei opp mot fjellet, med ekstremt mye og tung bagasje. Oliver var hekta i meg og jeg i pulken, likevel sleit vi opp bakkene. Vi hadde et lite hp om ...

Drar p overnattingstur under pen himmel

Fy flate, dette vret her alts! Det gr bare ikke an sitte inne. Til tross for festing i natt og at det snart er kveld, hopper vi ut i noe som kommer til bli en knalltur. Energinivet og humr...

To timers tur med Lukas og Mali

P torsdag fikk Mali og Lukas seg en to timers tur, med kickbike og masse kos ute i sola. Allerede fr vi kom hjem, hadde jeg bestemt meg for hvor vi skulle g. Det er en veldig de vei her, hvor ...

Langtur i ruskevr - film og bilder

Innlegget ble skrevet i gr. Jeg kunne nok hengt rundt p utstillingsomrdet til den var slutt for dagen, men da skyssen min skulle dra, ble jeg med hjem igjen. Rusle rundt kan jeg gjre i morgen....

Tur med Molly og eieren

Det er mye som skjer p hundefronten for tida, og p lrdag var vi p tur med sheltien Molly og eieren Ingeborg. En finfin tur i finevret. Ingeborg hadde funnet en kjempefin runde hvor man gikk p...

Vi feira med langtur, Oliver og jeg

Etter fredagens bussturer, taxitur og veterinrbesk, feira Oliver og jeg de gode nyheten med en langtur og utforsking av s og si hele Odderya. For en dag, for en tur! Vi starta i Kristiansand s...

Kickbiking til svaberg og brygge

To fluer i en smekk; kickbiking og kosetur i finevret. Vr siste tur sammen fr morgendagens skumle og lite gye veterinrbesk. I morgen skal vi nemlig til veterinren og finne ut hvordan utvikl...

Besk av, og tur med Elise og Lukas

Etter flere dager uten tur var det p tide komme seg litt lenger enn til postkassa. Hundene digga det! Og jeg snakker nok for oss alle tre nr jeg sier vi savner det. Elise og Lukas kom p besk...

Vi mtte ut p "topptur"

Vi holdt ikke ut lenger inne. To rastlse hunder, sug etter g p fjellet og lite gira p sitte mer med prvelesing. Selvdisiplinen er ikke alltid til stede, men vi lever livet da! Disse fjell...

To timer i Drammen

Den elleve timers lange reisa tilbake til Kristiansand, inkluderte to timer venting i Drammen. Hva i alle dager gjr man da med en hund som egentlig har ftt mer enn nok for dagen, men som ikke kla...

En hel dag p tog med hundene

Etter 11 timers reise - ni timer tog og to timer venting - ligger hundene helt utsltt og vi er i grunnen ganske klare for hoppe til kys og f oss en god natts svn. Oliver har i dag tatt bde ...

Natasha, Mali og Oliver p tur

Egentlig hadde jeg store planer om g p en flere timers lang fjell-/topptur i dag, men pga passe bra vr og mye skummel tke, lot jeg fornuften seire. Tur ble det uansett da. Rasfare, tke og d...

Frste dag hjemme - synlig fremgang med gutten

Frste feriedag er godt brukt til tur og besk hos besto, fr lrdagskos hjemme med familie og dyra. Gutten er rflink, og jeg s stolt! Vi tok en rolig start p "ferien" og har hatt en riktig fin...

Bryggebilder p vei hjem til Voss

Jeg trodde lrerne var supersnille og ga oss vinterferie, men neida, vi er s heldige ha ftt studieuke. Studere? Nr vi har "fri"? Tss! Jeg er hjemme jeg n, med Natasha, familien og kattene. Ko...

Sndagstur p isen - masse bilder

Etter en helg uten turer og srlig aktivitet, var hundene veldig gira p komme seg ut i snvret og f brukt litt energi. Godt innpakka i vinterklr og med godt humr gikk vi avsted. Det frste ...

Fin to timerstur med tre hunder

Selv om Oliver er som han er og har drlige nyrer, skal ikke det hindre oss i leve livet sammen (med forhndsregler s klart). Han skal leve mange r enda, og de ra skal nyyytes! Vi har ftt kl...

To shelties p tur (og dd grevling)

P lrdag var jeg og Mali p tur med Molly og eieren igjen. De to sheltiene vre gr fantastisk bra sammen - er s morro! Vi starta med g tur et lite stykke, fr vi tok en aldri s liten lydigh...

Mneskinnstur

I gr fikk jeg en veldig spontan ide om g kveldstur kl 00.30 p natta. Og tur ble det! Vi var vel hjemme igjen ganske nyaktig klokken 2.00, hundene og jeg. Mnen var nydelig, vi prvde snike...

Siste langtur p lenge?

Det ser ut til vre en god stund til vi kan g p trekkturer og langturer igjen, men vi fikk gtt en to timers tur i skog og mark i gr fr dyrlegebesket. Det var deilig! I og med at jeg er syk...

2,5 timers tur med sheltielek

P med varme klr og ut p tur i dag ogs. Vi har hatt en flott helg alts! For en gangs skyld ble det bare vanlig snusetur, uten ski. Vi mtte sheltien Molly og eieren, og fikk en riktig s fin o...

Snrekjring med Elise og fire hunder

Klokka 8 i dag tidlig stod Elise p dra med Lukas og Nikita - og noen timer senere var vi klare for en skitur med trekkhunder i lypa. Med sol! Noe av det beste med bo her jeg bor n er at det ...

To timers tur i snusemodus

I dag tenkte jeg at jeg skulle gjenta suksessen fra sist tur, hvor Oliver var s flink bruke nesa og faktisk hadde beina planta p bakken, for en gangs skyld. Lykkes vi? Jepp! Jeg hadde planer o...

Herlig tur med hundene i finevret

Da jeg kom tidlig hjem i dag var det bare hive p hundene seler og dekken, og komme seg ut igjen. I Olivers utrolig treige (og ikke minst imponerende!) snusetempo, ble det et kapplp med sola, me...

Strender, Mali og en haug bilder

Etter besket p Solastranden, kjrte vi srover mot Kristiansand, men vi kom ikke langt fr vi bestemte oss for kjre innom Helleststranden ogs. Oliver var bra sliten etter den frste strandtu...

Bilder fra Solastranda

Uansett vr er strandtur med hundene digg. Oliver fikk hilse p en Chihuahua faktisk, noe som gikk overraskende bra. Ikke noe bjeffing eller uhflig oppfrsel p han. Og ellers leka han og Mali en...

Hva gjr man vel ikke for bilder??

Joda, det skal jeg si dere. Nr jeg og hundene ankom Stavanger i gr kveld var det bekmrkt, s i natt parkerte jeg bilen p Solastranden, og sov i bilen sammenkrllet i fosterstilling, bare for ...