Back in town

Fra torsdag til mandag var jeg i Bergen, uten Oliver... I grove sett bestod helga mi i kose meg og savne han. Supricebesk, bursdagsfeiring og masse masse kos. Oliver ble plassert hos en venninne og har sikkert hatt en grei helg han ogs. Siden jeg henta han i gr har han ligget flatt ut p gu...

Tur med Elise og Lukas

I gr kom Elise, Lukas og NIkita p besk, og vi kosa oss med tur, kickbike og sjokoladekake. P en helt vanlig lillelrdag. Vi har ikke kickbika p en stund n (prver ser om det hjelper p Olivers vekt), s det var godt Elise srga for at den ikke stver helt ned. Oliver og jeg kosa oss med ...

Resultat 16

Denne uka har vi ikke hatt noen konkrete ml, fordi den er en veldig uvanlig uke. Men her kommer oversikt over mloppnelse fra uke 16. 5 frosne kong'er - check 5!Fylte med V&H, ftt bde alene og nr vi er her sammen. Er blitt litt mer tlmodig og jobber litt mer for maten, fr han gir opp elle...

Knalltur etterflgt av chillaxing

God stemning i gr p tur med Elise og hundene. Oliver og jeg var ute i fire timer tilsammen, s var bra slitne - og veldig fornyde - nr vi kom hjem igjen. Vi gikk en flott tur til noen troll og en strand, i knallvret. Hundene kosa seg og det gikk veldig bra med hannhundene vre (som begynner...

Deeeilig sndag!

For en sndag! Og for en helg, vi har virkelig storkosa oss! Oliver ligger n helt utkjrt p sofaen, og jeg hrte plutselig noen rare knurrelyder fra han. Det viste seg vre lekeknurret hans og han viste meg virkelig hva det var en advarsel for. Grne kjekkasen! Ellers hrer vi p sommerlter...

Film: apportering med Oliver

Sist uke hadde jeg en treningskt hvor Oliver og jeg begynte trene apporting (hente og avlevere gjenstander). N er kt nr fire gjennomfrt og jeg er skikkelig stolt og overraska over gutten. Han er en ekte flinkis, og vi har en god progresjon! Med tanke p at konsentrasjonen hans er helt hpl...

Film: tospann med Oliver og Natasha

I psken prvde jeg kjre p ski med begge to sammen (og mens lilless hadde Mali). Det funka ikke spesielt bra, Natasha var ikke godt trent (ble fort sliten), og vi hadde heller ikke et bra bnd til hekte dem sammen. Meeen, vi fikk det til! Snn litt i alle fall: Har du kjrt med to eller...

Vakreste Natasha

Jeg fant igjen noen bilder fra psken, av sjefen sjl. De m jo bare deles, frkna er jo s flott! Fant ogs en masse filmer jeg ikke har ftt publisert - hoho!!

Lurer du p noe om oss?

I tilfelle noen lurer p et eller annet om meg, Mali, Oliver, bloggen eller livet vrt, tenkte jeg at jeg skulle gi dere en mulighet til sprre n. Jeg gjr det litt oversiktig og greit og lager et eget innlegg, s er det bare til fyre ls. Enten om det skulle vre noe om Oliver, om det ha ...

Fring til hundene - endrer "menyen"

Jeg har bestemt meg for endre "menyen" til hundene og fryseren er n fylt med masse digg snacks - s langt har det definitivt falt i smak hos Oliver. Kunnskapen min om fring er vel heller drlig, s jeg lrer underveis her, mens vi prver og feiler. Per i dag frer jeg med Pro Plan, gjerne bl...

Fokus 16

Ukas ml er ikke s forskjellige fra sist uke, med tanke p at vi vil bygge videre p det vi har. Det som er nytt er at det er en strre mengde denne uka og ogs noen nye punkter, siden vi klarte det med s god margin uke 15. Litt utfordringer, det har vi godt av! - Fem frosne kong'er- Fem god...

Resultat 15 - check!

I starten av uka skrev jeg et innlegg om ml for uka, det er n blitt sndag og p tide se om vi klarte gjennomfre alt. Jeg kommer til skrive et ml-innlegg og et resultat-innlegg hver uke fremover n. Det er mest for vr egen del, bde for se tilbake og for ha en god progresjon, men ...

P tur i langline og regnvr

Jeg kan ikke huske sist jeg gikk p tur i regnvr, s det var p tide. Vrmeldinga var ganske drlig, og det gikk ikke lange stunden fr det begynte regne. En time, 25 minutter og litt over 7 km - vi ble kliss klass, begge to. Ingen kan nekte for at det var forfriskende i alle fall. Jeg hadde ...

2,5 timer med tur, trening og masse hunder

Helt bl himmel og sol frte til 2,5 timer ute. Det ble bde trening og tur - knall! Det var s varmt og digg ute at jakka ble kasta - digg med skikkelig vrflelse. Vi ble fem folk og fem hunder; Oliver, Lukas, Nikita, sheltien Molly, og eurasieren Kira. Noen trente lydighet, noen trente for ...

Overnattingsbesk - kickbiking

Elise, Lukas og Nikita er p overnattingsbesk hos oss n - kooos! Lukas har inntatt sofaen og Nikita hundesenga - bra de finner seg tilrette her. Vi gikk en finfin tur tidligere i kveld, og hadde med kickbiken s Elise fikk prve. Det falt selvflgelig veldig i smak, s de fikk lne den store d...

Tenker du over hva du utsetter hunden din for?

Syntes denne var s bra at den m deles. Tenker du over hva du gjr med og utsetter hunden din for, og gjr du deg for DIN del eller for hunden sin del? Jeg synes det kom fram mange viktige poenger i denne filmen, og kjente selv at jeg hadde godt av f en reminder p dette, selv om jeg fler je...

Turen starta dramatisk

Turen i gr starta med et smell. Fr jeg visst ordet av det smatt Oliver ut av henda mine og skaut avgrde etter en krke. Uten bnd og i fullt firsprang i veien. Jeg tipper det gikk fem sekunder fr han var over en parkeringsplass og ute av synet, og jeg inns raskt at det ikke nytta lpe ett...

Mali kommer tilbake

Dagens gladnyhet; Mali kommer mest sannsynlig ned igjen p srlandet om 29 dager. Jeg kjenner jeg gleder meg helt vilt allerede! Det er helt klart noe som mangler her og vi gleder oss veldig til f henne tilbake. Hun lever absolutt i beste velgende hjemme med familien, Natasha og kattene (som...

Fokus 15

Denne uken tenkte jeg at jeg skulle prve lage en plan over hva Oliver skal gjennom denne uka, for pushe oss litt ekstra og skape enda mer motivasjon. Planen skal legges og flges slavisk. Vi kommer til ha fokus p rotrening og mestring av situasjoner denne uka her, med andre ord; holde no...

Supersndag

Oliver vekte meg klokka halv 8 i dag (pleier vekke meg nr han m p do), og det frste som slo meg var at vi mtte kjre kickbike. Sove mer? Tss, vi mtte uuuut! Gira hund og gira eier, fr klokka var sltt halv ni var vi kommet ut, trackeren var sltt p og vi suste avgrde ned bakkene. Tracke...

15 km p ski med Elise og gjengen

Sist tirsdag tok vi sekken p ryggen, skia under armen, heiv oss p bussen og rusla gjennom sentrum, fr vi hoppa p en annen buss. Skitur med Elise, Lukas og Nikita stod p planen, og dit er det mildt sagt et styr komme seg med s mye utstyr og en hund som ikke er veldig komfortabel p buss. V...

Olivers nye, gode sider - fremgang p hyt niv

Denne hvite gutten jeg har tatt i hus, viser bare mer og mer sine ekte sider og egenskaper - det liker jeg utrolig godt! I det siste har vi ka aktivitetsnivet en del, stresset har blitt veldig senka, og han er mye lettere f kontakt med i ulike sammenhenger. Jeg tror rett og slett han begynn...

Samojedhundespann - STORT BILDRAS!

Da fortsetter jeg der jeg slapp i gr; hundekjring med fem samojeder p pskefjellet i knallvr - en opplevelse for livet. Det forrige innlegget kan leses HER. Jeg var kjempeklar til komme i gang og hundene helt i hundre. Grunnet en slede og bare fem hunder, hang Jan Otto etter p ski, s jeg...

Samojedhundespann (del 1)

I psken fikk jeg kjre hundespann for frste gang, og p toppen av det hele fikk jeg kjre med fem nydelige samojeder, der i blant Oliver, mora hans, faren hans og to andre samojeder som oppdretter eier. Dette kommer jeg aldri i livet til glemme. Smilet klistra i ansiktet og den gleden jeg fl...

Skitur p fjellet i psken

Det har blitt mye ski i psken - naturlig nok - og jeg kosa meg masse p fjelltur med mamma, lilless og de tre hundene en dag tidlig i psken, med ski p beina - s klart! Grilling p bl, soling, appelsin og kvikk lunsj - akkurat slik en perfekt psketur p fjellet skal vre. Fret var litt cr...

Hyttetur i psken

Palmehelga tilbrakte vi p hytta, med knallvr og i idylliske omgivelser. En bedre start p hytta kunne vi virkelig ikke ftt. Kosa oss masse! Vi kom sent fredadskvelden og dro igjen sndags ettermiddag. I lpet av helga ble det masse smturer p ski p jordene like utenfor dra, og jeg, lilles...

Tilbake i Kristiansand - uten Mali

Det ble bare Oliver og jeg som dro tilbake til Kristiansand etter pskeferien. Jeg har litt mixa flelser og savner henne allerede, men vet at det er for alles beste, spesielt Olivers. Det er hovedsaklig to grunner til at det ble snn; 1) familien hadde utrolig lyst og lne Mali litt, og 2) det ...