Helg på Hamar

Fredag starta en ti dagers lang tur, for Mali og meg, som skal bli smekka full av turer, trening og byliv. Vi skal bo litt her og litt der, og først ut var en helg på Hamar hos Ingeborg og Molly.

Vi kom vi til Hamar rundt kl 15.00, etter et kort stopp i Oslo for å plukke opp et nytt kamerahus til Canon-objektivet mitt. Togturen gikk fint, og sheltiene la ikke skjul på sin glede da de fikk øye på hverandre på stasjonen på Hamar. Etter en tur innom butikken, tok vi bussen hjem til internatet hvor Ingeborg bor. Ut over dagen gikk vi en tur i nabolaget, og spiste pizza til middag. Vi var også så heldige å traff på noen hunder på tur, så Mali fikk trent på passeringer. Det kommer seg nå!

Lørdag ble en innholdsrik dag med mye aktivisering av hundene. Vi gikk til sammen nesten to mil, kicksparka på jordet, hadde godbitsøk og hundene lekte og kosa seg. Jeg har lenge hatt lyst å prøve kickspark og det var veldig kjekt, men funka ikke helt optimalt med en hund som trakk ut til sida, og en som synes det var litt for gøy. Det var også vanskelig og ujevn snø å kjøre i, med bare flekker her og der, men det var moro å ha prøvd i alle fall.

Turene ble en lang fototur på jordene i dagslys, og en kveldstur til butikken, under en stjerneklar himmel. På kvelden lå hundene flatt ut på sofaen, helt utslitt begge to. Det var for så vidt vi også, helt kjørt i beina, så det passa fint med en rolig filmkveld med taco og godteri.

Mali's nyeste triks - slalåm mellom beina

Søndag dro vi av gårde med toget til Oslo kl 10.00, hvor vi skal være en hel uke. Det blir SÅ bra!