Hjemme på høstferie - 13 timers reising hit

Siden jeg ikke syntes det var veldig gøy å fly med Oliver, ser vi oss nødt til å benytte oss av tog når vi skal hjem. Et tog som tar hele 11 timer fra Kristiansand til Voss, pluss å komme seg til og fra stasjonen. Fytti rakkern! Men høstferie på Voss, det skal vi ha!

Natt til onsdag, næmere bestemt klokka 01.16, tok vi siste buss til sentrum, for så å gå i byen en time. Etter mye tusling i gater og blæretømming for hundene, ble vi sittende på en benk til toget tøffa inn på stasjonen. Klokka 06.50 ankom toget vårt Drammen og vi måtte så vente i nesten to timer der. Vi fikk gått en finfin tur langs elva. En lang, sakte tur. Med masse fotografering og snusing på hver eneste kvadratmeter, med en svær, tung bag på slep. Klokka 08.39 gikk endelig det neste toget vårt videre og vi kasta oss uti enda fem timer på tog. Oliver lå knytta fast til beinet mitt hele veien, Mali i setet ved siden av og ville veldig gjerne hilse på de andre hundene i vogna. Klokka 13.35 ankom vi Voss, klokka 14.00 var jeg hjemme og ikke lenge etter sov jeg. I den sykt gode senga mi. Totalt utslitt etter ganske nøyaktig 13 timer reising - fy flate!

Beklager klaging, nå til det positive! Jeg hadde to seter på toget pga Oliver. Hurra! Hundene var sykt flinke!!! Oliver roa seg veldig greit til tross for andre hunder i vogna, og lå stille så og si hele veien (kun lei og utålmodig den siste timen, veldig forståelig; da var vi alle leie!). Mali sjarmerte noen turister i senk og fikk nok av kos. Vi kosa oss egentlig veldig i Drammen. Og sist, men ikke minst; vi kom oss hjem og skal nå nyte flere dager på vakre, vene Voss, med Natasha, kattunger og alt som er.

Bussturen inn til byen - SUPERFLINKE hunder! Legger seg rett ned og ligger der. Stolt jeg!

Byvandring klokka to på natta. Litt liv i gata og en ekkel mann, men ellers finfint og koselig.

Drammen i morgentimene

Mine vakre, flinke

Kuule nye sko på muttern da!

Sykt fornøyd med bildet - råkult!

Nydelig fint over fjellet hjem. Mali nøt det også, og vi la store planer for neste sommer.

Og hjemme!! Med herligste Natasha på fanget og masse, masse kos.

Da jeg kom hjem var jeg ikke i tvil om at jeg ALDRI skal ta nattoget igjen mellom Voss og Kristiansand. Helt til jeg kom på at billettene ned igjen til sørlandet inneholder ett nattog de også... Disse dagene hjemme bør bli verdt togreisene altså! Og aldri igjen ETTER dette!

Flere som har høstferie?

Elise og Lykke Liten

05.10.2013 kl.01:13

Utrolig fine bilder!! :)
Elise og Lykke Liten: Tusen takk:))

Kristiane

05.10.2013 kl.12:45

Hei på deg!!!!! Jeg må bare si at siden din er til kjempe stor gledee for meg. Jeg synees helt ærlig at du er en av de flinkeste på blogg.no. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra konkurranse jeg nettopp ble med på! Kanskje du kan være mega kul å dele den på bloggen? ;-D Det hadde vært veldig gøy om du gjorde altså. Uansett håper jeg du blir med selv og at du blogger kjempe masse fremover!!!

Kristina

05.10.2013 kl.12:51

Lange reiser er kjempeslitsamt, både med og utan hund!! Men det var bra at det gjekk så fint :) Kos deg kjempemykje heima på Voss! Heldig du som har haustferie...slik luksus har ikkje eg! :(

Sheltielife

05.10.2013 kl.17:23

Jeg er også hjemme denne uka, og det er bare herlig! :) Jeg hadde vell bare 2 en to timers flytur, pluss tog fra Oslo - Gardemoen jeg måtte gjennom for å komme meg hjem. Lang reise er slitsomt, men jeg er sikker på at det vil være verdt det! :D Kos deg masse hjemme!
Kristina: Ja, det er ikke bare greit å dra så langt alltid... Takk takk, det skal jeg:) Vel, vi har to dager høstferie egentlig og en dag fri fra før av, så en halv uke, pluss at jeg tar meg noen dager til siden jeg først drar så langt:p
Sheltielife: Så herlig da:D Takk, og kose deg masse hjemme du også! Håper du tar mye bilder:D